FANDOM

טאגומה הוא חייל בכיר בצבא פריזה הגלקטי תחת פיקודו של סורבט. הוא נחשב לחייל המועדף על מפקדו ושימש כשומר הראש שלו במשך שנים. הוא זכה לסימן היכר של סקאוטר דו-עיני שנראה כמו משקפי שמש והיה לדמות הראשונה בסדרה שנראתה חובשת כזה דגם. שמו הוא משחק מילים על המילה היפנית "tamago" שפירושה "ביצה" (לכן צורת ראשו מזכירה ביצה).

מראה

טאגומה הוא חייזר דמוי אנוש גבוה מאוד ורזה למרות שהוא מתהדר במאסת שריר בולטת. גוון עורו נובע מערבוב של אפור בהיר וסגול. עיניו מלוכסנות ואפו הוא שתי נקודות קטנות, אוזניו הם רבועות עם שקעים ("squared volcano") כמו של רבים מן האויבים בדרגון בול. הוא לובש את שריון הקרב מהדגם החדיש ביותר שהוצג בסדרה - חליפה שחורה עם עיטורי צד וכתפיים בצבע ירוק בהיר וחתיכה אדומה בולטת שממוקמת בחזהו. הכותפות שלו הם מלבניות בניגוד למקומרות בשריון הקרב הקלאסי שהוצג בסדרה עד כה.

אופי

טאגומה נהג להיות דמות שקטה ורגועה ברוב המוחלט של קיומו. הוא נהג להתייחס בכבוד ובנימוס אל סורבט מפקדו הנערץ ולהתחשב בו ובדבריו עד לאימוניו עם פאריז. לאחר אימוניו עם העריץ הגלקטי החל טאגומה לאמץ את תכונותיו הרשעיות: המבט של פניו נהפך משליו וחסר הבעה לבעל מבט מרושע וצמא דם, הוא נהפך לקר לב שחושב על טובתו האישית בלבד ומזלזל לחלוטין בסורבט ובחשיבות דבריו.

היסטוריה

טאגומה הוא חייל ותיק בצבא פריזה הגלקטי, הוא שימש כחייל עילית עוד טרם יציאת פאריז וכוחותיו אל כוכב נאמק בשנת 762. הוא טוען כי ראה את פאריז פעם אחת בלבד (עם גבו) טרם עזר להחיותו על כדור הארץ כשדיבר עם קפטן גינאו ודודוריו על אחד מכוכביו, הוא לא התרשם מפאריז בשל מראהו הנמוך ומכיוון שבקושי יצר עם המערך הכוכבי השלישי אליו השתייך טאגומה קשר.

סאגת קרב האלים

בדרגון בול סופר (מאנגה) טאגומה מופיע בסוף הכרך הרביעי כשהוא מעדכן בבהלה את סורבט ואת שיסאמי הנמצאים יחד איתו על כוכב פריזה על מותם של גואראנה (השני בכוחו בצבא פריזה הגלקטי דאז) וצוות גואראנה שנשלחו לחפש אחר כדורי הדרגון בול בידי "כוח מסתורי" - בפועל אל ההרס צ'אמפה שרצה את הסופר דרגון בול אותו איתרו במפתיע החיילים. לאחר דבריו של טאגומה מחליט סורבט כי אין מנוס מלהחיות את פאריז אם הם רוצים לחזור לשליטה ביקום.

סאגת תחיית 'F'

טאגומה נמצא יחד עם סורבט על הספינה שלו כאשר צ'אמפה ו-וודוס חולפים על פניהם במהירות על-קולית ומנענעים את הספינה לכל עבר. הוא שומע יחד עם שאר הבכירים של סורבט כי החיילים שהציבו על כוכב פריזה 448 (כולל חיילי העילית) הובסו לחלוטין במרד שהקימו שם הילידים. סורבט מחליט כי אם הם מעוניים בלהחזיר לעצמם את השליטה בגלקסיה אין מנוס מלהחיות את אדונם המת.

סורבט מורה לטאגומה להכין להם חללית ל-2 נוסעים שתקח אותם לכדור הארץ להשתמש בכדורי הדרגון בול שלהם בכדיי לבקש את תחייתו של פאריז, 15 שנה לאחר מותו. טאגומה חושש מהמסע מכיוון שהסאיינים וחבריהם יכולים לחוש אנרגיות מבלי אמצעים כמו סקאוטר ומציע שהוא יצא לבדו או ששיסאמי שרצה לצאת במקום סורבט יצא איתו, מכיוון שככל שייצאו עם לוחמים חזקים יותר כך עולה הסיכון שייתגלו. סורבט מבטל את הצעתו של טאגומה ומסביר כי הוא מעוניין להחזיר את פאריז לחיים ב"מו ידיו". הם יוצאים לכדור הארץ ובדרכם לשם מגלים כי כנופיית פילאף אספו כבר כדורים והם בדרכם לכדור האחרון, סורבט וטאגומה מצטרפים אליהם ומחרימים מידיהם את הכדורים שאספו, לאחר מכן הם מזמנים את שנרון ומבקשים את תחייתו של פאריז - הדרקון מחזירו בחתיכות וטאגומה ומפקדו אוספים את הפיסות במהירות, סורבט רצה להתנקם בכנופייה שגנבה ממנו את המשאלה השנייה אך טאגומה מצליח לעצור ממנו לפגוע בהם ומאיץ בו להסתלק טרם יגיעו הסאיינים לזירה פילאף מחזיר להם את העין ששכחו מאחור (קפטן גינאו צופה בהם לתדהמתו ומבין כי עדיין יש לו סיכוי לחזור להלחם בשביל פאריז) והם חוזרים אל ספינתו של סורבט.

לאחר שתהליך החזרתו לחיים של פאריז התחיל, טאגומה מביע ספק שהוא יהיה מסוגל לבצע את כל התקוות שתולה בו סורבט, וזה מצדו גוער בו ומסביר כי לפי הצפי שלו עם פאריז בפיקוד על צבאם הם יוכלו להגיע לשליטה של 70% מן היקום. העריץ מתעורר לאחר שגופו שוחזר ומנהל שיחה עם חייליו הנוכחים, טאגומה מתערב בשיחה ומציע כי זה יהיה מסוכן ומיותר לנסות להתנקם בסאיינים ישר עם חזרתו לחיים וכי התוצאות יהיו זהות לכישלון המהדהד הקודם שלהם, פאריז לא מקבל את דבריו ומגיב ביריות מהירות לגפיו של טאגומה שפערו בהם חורים מעשנים עד שהוא נופל פצוע אנושות על הקרקע וניצל בזכות דברי החנופה של סורבט אל העריץ צמא הדם שטען מצדו כי להרוג את טאגומה כל כך מהר לא יהיה "כיף מבחינתו". לאחר מכן, סורבט ממנה את טאגומה שהתרפא לשותף האימונים המיוחדים של פאריז - במשך ארבעה חודשים העריץ ישתמש בו כשק חבטות אנושי בכדיי לפתח טכניקות התעללות בסון גוקו (טאגומה יוכה עד גסיסה ואז יתרפא לקראת יום האימונים הבא, כתוצאה מכך גופו יחווה זנקאי ויתחזק בצורה תהומית עד שייהפך ל"חזק כברזל" שרק מתקפות עם כוח חזק משמעותית משלו יכולות להכניעו).

עם פלישת פאריז וצבא 1000 חייליו לכדור הארץ טאגומה יושב ברוב הקרב בצד וצופה בלוחמי הזי (בהרכב חסר) ובג'אקו הסייר הגלקטי מביסים בקלות את חייליו החלשים של פאריז, עד הרגע שבו הבין שניתן לחסל את סון גוהאן (הלוחם החזק ביותר בצד של כדור הארץ נכון לאותו הרגע) ברגע שתפס אותו עם הגנתו מטה בעת לחימה בשיסאמי, טאגומה נכנס בסערה מפתיעה לשדה הקרב לאחר שירה כדור אנרגיה מהיר וקטלני דרך גבו של מקבילו הצבאי אל חזהו של גוהאן, שיסאמי מקלל את טאגומה לפני שקורס אל מותו ואילו גוהאן מתעלף ונוחת אל ידיו של פיקורו, זה וקרירין מצליחים להציל את גוהאן ברגעיו האחרונים. פאריז מתרשם מפועלו של טאגומה ואילו סורבט גוער בו על כך שחיסל את עמיתו לצבא, טאגומה מגלה לו את השינוי אישיות שעבר עקב אימוניו עם פאריז ומודה לו על כך שבחר בו להיות שותפו לאימונים אז, הוא משפיל את סורבט וטוען שבגלל הגישה החלשה שלו לחיים הוא נשאר אפס ולא מועיל וטוען כי אם זה היה תלוי בו הוא היה ממנה את סורבט להיות שומר פשוט ותו לא, סורבט שטיפח את טאגומה מנסה לבלוע את הבושה ביודעו כי אינו מהווה כבר איום עליו (סורק אותו ורואה כי כוחו במצב רפוי עבר בהרבה את כוחם האגדי של כוח גינאו - עוצמה שסורבט לא האמין שניתן היה לעבור אותה, למרות שטאגומה עצמו מזלזל בהם בטענה כי "הם לוחמים מהדור הישן, והוא כבר מזן אחר"), טאגומה פונה לפאריז ושואל האם יוכל להתמנות למפקד הצבא במקום סורבט אם יחסל את לוחמי הזי, פאריז מאשר ומוסיף כי הפרס של כוכב מתנה שהציע קודם לחיילים הפשוטים נשאר בעינו, טאגומה לועג לסורבט ויוצא לדרכו. הנאמקי מציע להתמודד עם טאגומה בכוחות עצמו אך מובס בצורה אכזרית במהרה (טאגומה נועץ את אצבעותיו בזרועו ותולש אותה מהמקום ואז מתחיל לאגרף בו), גוהאן נחלץ לעזרתו ודוחף את טאגומה צמא הדם בעזרת כדור אנרגיה לחזהו, בזמן הפיצוץ גוהאן נותן שעועית קסם למורו הוותיק בעוד שטאגומה משוויץ שבזכות כוחו החדש אינו נפגע כלל ומתרברב שאם הם רוצים לנסות להוות יריב בשבילו שילחמו בו כל לוחמי הזי יחדיו. בעודו צוחק כמטורף כיוון שהאמין שניצחונו מובטח, גוטנקס הסופר סאיאה מגיח במהרה ונוגח במפשעתו של טאגומה, מה שמכניע אותו בקלות ומשתק אותו בכאבים לקרקע. לאחר שגוטנקס מנסה לאיים על פאריז ומתפצל לגוטן וטראנקס, העריץ מצווה על טאגומה לחדול מ"מנוחתו" ולהשמיד גם את הילדים אלא אם הוא רוצה להמשיך לבזבז זמן ולהיהרג על ידו בעצמו. לפני שטאגומה מספיק לעשות משהו קפטן גינאו מופיע, הוא הבין שטאגומה הוא החייל הכי חזק שנמצא שם ומצליח בתחבולה לגרום לו לקרוא את המילה "CHANGE" שכתב בשפת החייזרים הנפוצה בצבאם על האדמה, הדבר גורם לשניים להחליף גופים ומותיר את טאגומה לגורלו בגוף של צפרדע נאמקית חלשה במיוחד.

גיאנו אומנם מסתגל לגופו של טאגומה במהירות ומצליח להגיע לגבהים של אנרגיה שטאגומה עצמו לא יכל להגיע אליהם אך הוא מובס במהרה על ידי הסאייני מעל לאל מקיטה שהשמידו בגל אנרגיה עם שובו לכדור הארץ לאחר שגינאו רצה להרשים את פאריז ולהתנקם במקיטה ובסון גוקו על כך שתקעו אותו בגופה של הצפרדע 17 שנה קודם לכן על כוכב נאמק.

En:Tagoma

ca:Tagoma fr:Tagoma es:Tagoma pt-br:Tagoma

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית